وقتی زور مایکروسافت و اپل برای نجات بازار تبلت ها کافی نیست

اخبار سرفس

در سال گذشته فروش تبلت های دو غول دنیای فناوری یعنی مایکروسافت و اپل کاهش اندکی داشته است. میزان فروش تبلت های سرفس پرو و آیپد از سال گذشته ۳.۴ درصد کاهش یافته، که دلیل اصلی این کاهش نزدیک شدن محصولات این دو شرکت به پایان چرخه عمر خود بوده است، برای مثال سرفس پرو جدید اخیرا وارد بازار شده و طبیعتا انتظار بازار برای عرضه این محصول باعث کاهش فروش نسل های قبلی شده است.

روند رو به پایین بازار تبلت ها امری کاملا قابل پیش بینی است و اتفاقی است که در سالهای اخیر تداوم داشته است. این روند رو به نزول در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۷ نیز تداوم داشته است. ظاهرا در این میان اوضاع اپل وخیم تر است چرا که این شرکت در این بازه زمانی آیپدهای جدید خود را روانه بازار کرده است اما با این حال نتوانسته روند رو به کاهش تجارت تبلت های خود را بهبود بخشد. با توجه به کاهش ۳.۴ درصدی بازار تبلت ها، تعداد تبلت های فروخته شده از سوی تمامی تولیدکنندگان سراسر دنیا به رقم ۳۷.۹ میلیون رسیده است.

شاید ۳.۴ درصد رقم بزرگی نباشد، اما گواهی بر این مسئله است که این بازار روز به روز در حال کوچک تر شدن است، و شرکت هایی که در برنامه ریزی های درآمدی خود بر این محصول زیاد تکیه دارند بایستی در مورد آینده با دقت و احتیاط گام بردارند. از سوی دیگر این کاهش نشان می‌دهد که دو شرکت بزرگ دنیای فناوری قادر به نجات بازار تبلت ها نیستند و این بازار روند نزولی خود را ادامه خواهد داد، به‎ هر صورت تغییر ذائقه کاربران و کاهش استقبال آنها از تبلت ها امری است که کوچک تر شدن این بازار را اجتناب ناپذیر کرده است.

در وینفون بخوانید

شما ممکن است این را هم بپسندید

از "وینفون" بیشتر بخوانید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *