هیدئو‌ کوجیما اطلاعاتی را در مورد عنوان Death Stranding و شخصیت نورمن‌ریدس در بازی منتشر کرد

اخبار بازی

در جریان جشنواره بازی‌های ویدئویی ترایبکا (شهری در نزدیکی نیویورک)، هیدئو کوجیما اطلاعاتی را در مورد عنوان در دست ساختش Death Stranding منتشر نمود.

کوجیما توضیح داد از همان ابتدای کار که طرح Death Stranding را در سر داشته است، نورمن ریدس (Norman Reedus) را بعنوان پروتاگونیست بازی در نظر گرفته بود (نکته جالب در بین صحبت‌های کوجیما این بود که او نزدیک بود نام کاراکتر بازی را لو دهد، اما خوشبختانه به موقع جلوی خودش را گرفت). او همچنین اضافه کرد دلیل اینکه در تریلر منتشر شده از بازی کاراکتر ریدس برهنه ظاهر می‌شود این است که، می‌خواستیم در ابتدا هواداران بدن عریان ریدس را رویت کنند، اما بعد از این او را در لباس‌ها، مدل موها و بهمراه تجهیزات مختلف خواهید دید. کوجیما در ادامه اذعان داشت دلیل اینکه بازیگران را برای همکاری انتخاب کرده این است که، کار کردن با کاراکترهای مصنوعی آنقدرها هم جالب نیست. او چیزی جذاب‌تر برای کارش می‌خواست.

کار کردن با کاراکترهای مصنوعی و انیمیشن‌های ساختگی، همان نتایجی را ارائه می‌دادند که کوجیما مدنظرش بود، اما این چیزی نبود که او می‌خواست. کار کردن با بازیگران باعث می‌شود تا آن‌ها کارهای غیر قابل پیش‌بینی انجام دهند که کوجیما تاکنون آن‌ نکات را در نظر نگرفته بود، و این موارد پروژه را وارد فازی خواهند کرد که پیش‌تر در داستان اصلی بازی برنامه‌ریزی نشده است. از کوجیما در مورد وضعیت ساخت Death Stranding سوال شد، او پاسخ داد: بازی برروی پلی‌استیشن ۴ عرضه می‌شود. تمام طرح و برنامه‌ها بخوبی پیش می‌روند، تیم ما برروی موتور بازی‌سازی Decima، شرایط مختلف شخصیت‌ها، محیط‌ها و سیستم بازی کار می‌کند. درحال حاضر همه چیز در بهترین حالت ممکن است.

* زمانی که کوجیما به این نکته اشاره کرد که بازی برای پلی‌استیشن ۴ عرضه می‌شود از کلمه “ugoku” استفاده کرد. این کلمه یک اصطلاح معمول در بین توسعه دهندگان ژاپنی است تا بیان کنند که، در واقع بازی یا بخشی از آن آماده ارائه است.

همچنین کوجیما استعاره‌ای را جهت وصف نحوه پیشروی مراحل ساخت بازی ارائه کرد:

بیایید تصورکنیم که نورمن ریدس در خیابان‌های نیویورک قدم می‌زند (این فقط یک مثال است و بازی در نیویورک اتفاق نمی‌افتد)، ما در تلاشیم تا ببینیم چه چیزی را بوسیله Decima می‌توانیم تولید کنیم که شبیه نیویورک باشد، چه چیزی که حس بودن در نیویورک را القا کند. بگذارید طور دیگر بیان کنم، تصور کنید که شخصیت بازی وارد یک رستوران ایتالیایی می‌شود. او قرار است در رستوران چه کسانی را ببیند، چه چیزهایی بخورد؟ تمامی این جزئیات از قبل پیش‌بینی شده‌اند.

کاری که ما هم‌اکنون تلاش می‌کنیم تا به ثمر برسانیم این است که چه نوع میزهایی در رستوران هستند، چه دیالوگ‌هایی در رستوران رد و بدل می‌شوند و اینکه منوی رستوران به چه صورت است… این‌ها مواردی هستند که هم‌اکنون برروی آن‌ها کار می‌کنیم.

در ادامه کوجیما در مورد روند خلاقانه ساخت بازی صحبت کرد، و به این نکته اشاره داشت که در کلیت داستان تغییراتی اتفاق نخواهد افتاد، این جزئیات هستند که باید ساخته و پرداخته شوند. تمام فرآیند روند ساخت بازی توسط تیم پیگیری می‌شود، اما زمانی که کوجیما بخواهد کاراکتر جدیدی را خلق کند به سراغ Yoji Shinkawa می‌رود. او کسی است که طرح شخصیت و مدل‌ سه‌بعدی آن‌ها را تهیه و آماده می‌کند، و اگر طی مراحل ساخت بازی مشکلی ایجاد شود مجددا به سراغ Shinkawa می‌رود تا نسبت به تغییر اجزاء اقدام کند.

نکته جالب توجه اینکه، کوجیما در پایان صحبت‌هایش شرح داد طرح شخصیت سالید اسنیکی که در Metal Gear Solid دستمالی به سر بسته را از کاراکتر رابرت دنیرو در فیلم The Deer Hunter (سال ۱۹۷۸) الهام گرفته است.

در گیمفا بخوانید

شما ممکن است این را هم بپسندید

از "گیمفا" بیشتر بخوانید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *